Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου 2017

Παιδικός Τραυλισμός - Μερικές πληροφορίες για εκπαιδευτικούς


Παιδικός Τραυλισμός

Μερικές πληροφορίες για εκπαιδευτικούς




Τι είναι ο τραυλισμός;

Ο τραυλισμός είναι μια διαταραχή της ροής της ομιλίας, η οποία χαρακτηρίζεται από επαναλήψεις, επιμηκύνσεις και μπλοκαρίσματα φθόγγων στην αρχή ή στη μέση της πρότασης. Συχνά συνοδεύεται από ασυνήθιστες κινήσεις του σώματος ή και μορφασμούς.
Το άτομο που τραυλίζει χρησιμοποιεί τη θωρακική αναπνοή (αντί για τη διαφραγματική) και πάνω από 22 αναπνοές ανά λεπτό μπλοκάροντας την ροή της ομιλίας του.

Εμφανίζεται με διαφορετικές  μορφές, σε ποικίλες καταστάσεις.

Τι δεν είναι ο τραυλισμός;
·            Ο τραυλισμός δεν είναι οργανική πάθηση ή απόρροια   εγκεφαλικής ή νευρολογικής δυσλειτουργίας        
·            Ο τραυλισμός δεν είναι μια ανίατη ασθένεια ούτε κακή συνήθεια
·            Ο τραυλισμός δεν έχει σχέση με το επίπεδο νοημοσύνης


Οδηγίες και συμβουλές προς γονείς και εκπαιδευτικούς:

  • Όταν επικοινωνείτε με το παιδί, ομιλείτε αργά και καθαρά, με σύντομες προτάσεις . Γίνετε ομιλητικό πρότυπο γι’ αυτό.
  • Αφήστε χρόνο στο παιδί να σας να πει αυτό που θέλει. Μην το διακόπτετε και μην το διορθώνετε!
  • Συμβουλεύστε τα υπόλοιπα παιδιά να μην παρεμβαίνουν την ώρα που εκφράζεται το παιδί!
  • Δώστε σημασία στο περιεχόμενο της ομιλίας του και όχι στον τρόπο που το λέει.
  • Αφήστε το παιδί να ολοκληρώσει μόνο του την πρόταση και μην την συμπληρώνετε. Κρατήστε την βλεμματική σας επαφή στη διάρκεια της ομιλίας του.
  • Δημιουργήστε χρόνο και κατάσταση για ήρεμη επικοινωνία με το παιδί, ανεξάρτητα αν κατά την διάρκεια αυτής τραυλίζει.
  • Όταν ρωτάτε κάτι το παιδί, κάντε το όσο πιο ακριβές και απλό γίνεται. Αποφύγετε τις πολλαπλές και απανωτές ερωτήσεις.
  • Όταν έρθει η σειρά σας να απαντήσετε, περιμένετε μερικά δευτερόλεπτα και κάντε αρκετές παύσεις.
  • Συζητείστε με το ίδιο το παιδί για το θέμα του και προσαρμόστε τις ενέργειες στην τάξη.
  • Δώστε προσοχή σε πράγματα που το παιδί κάνει ευχάριστα και καλά για να το ενθαρρύνετε.
  • Φερθείτε στο παιδί όπως στα άλλα παιδιά.
  • Μιλάτε αργά, με σωστό τονισμό και κάντε διαλείμματα ανάμεσα στις προτάσεις.
  • Μην κάνετε σχόλια για την ιδιαιτερότητα στην ομιλία του παιδιού! Να αποφύγετε συμβουλές όπως «μίλα αργά», η «μην βιάζεσαι!», αντιθέτως, μπορείτε να του πείτε «έχουμε χρόνο», χωρίς να το διακόπτετε.
  • Έχοντας την κατάλληλη υποστήριξη από έναν έμπειρο ειδικό Λογοθεραπευτή, η αποκατάσταση είναι εφικτή.
Μην διστάζετε να απευθυνθείτε σε έναν ειδικό για να σας συμβουλεύσει.

Δημήτης Σταυρακάκης, Λογοθεραπευτής - Ειδικός Παιδαγωγός, Πανεπιστήμιο Κολωνίας, Γερμανία, Υπεύθυνος του Κέντρου ΛΟΓΟΠΑΙΔΕΙΑ τηλ. 210 2110582, κιν. 6945438262
www.logopaedia.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου